PIM verbetert en ontwikkeld continue om daarmee de kwaliteit en het gebruikersgemak te optimaliseren. Aan de achterkant wordt continue gewerkt aan verbeteringen en eens per vier maanden gaan we daarmee live. Met deze nieuwe functies wordt PIM nog makkelijker in gebruik, en is het eenvoudiger te implementeren.
In deze release, versie 1.4.0
- Nieuw: Extra beveiliging: Meervoudige verificatie
- Nieuw: Download documenten voor werknemer uit dienst
- Nieuw: Vervaldatum Certificaten
- Verbeterd: Gebruikersnaam wijzigen
- Verbeterd: Bedrijfsmiddel Merk & model in formulieren
- Verbeterd: Proeftijd signalering
Extra beveiliging: Meervoudige verificatie
Vanaf nu kun je er in PIM voor kiezen om een extra beveiligingsmaatregel voor het inloggen van de werknemers toe te voegen. Met Meervoudige verificatie (Multi Factor Authentification – MFA) moeten gebruikers meer dan één vorm van authenticatie hanteren om toegang te krijgen tot PIM. Je kunt Meervoudige verificatie op twee manieren instellen; via Email of via Microsoft of Google Authenticator. Ga hiervoor in PIM naar de bedrijfsgegevens en kies bij MFA methode welke je wilt toevoegen.
Download alle documenten voor werknemer
Wanneer een werknemer uit dienst gaat, kan een werknemer nog twee maanden inloggen zijn/haar gegevens in te zien. Deze werknemers uit dienst hebben recht op inzage in de gegevens uit hun personeelsdossier. Met één knop kunnen zij dan alle documenten uit hun personeelsdossier downloaden in een map op hun eigen computer.
Vervaldatum Certificaten
Aan de Documentenmap ‘CV, Diploma’s & Certificaten’ is de mogelijkheid toegevoegd om een vervaldatum mee te geven. Hiermee kun je een overzicht maken met hoe lang certificaten voor (verplichte) cursussen geldig zijn. Tevens kun je op deze vervaldatum een Signalering aanmaken zodat PIM je kan helpen om hiermee tijdig te signaleren dat deze verlengd moet worden.
Gebruikersnaam wijzigen
De gebruikersnaam voor PIM is tevens het correspondentie e-mailadres voor de werknemer. Deze gebruikersnaam kon je niet meer wijzigen, maar werknemers wilden wel een ander correspondentie e-mailadres gebruiken. Met deze release kun je zelf het correspondentie e-mailadres wijzigen, waarna de werknemer een nieuwe gebruikersnaam kan activeren. Verder blijven alle gegevens in PIM hetzelfde, je hoeft dus niets opnieuw in te richten.
Bedrijfsmiddel Merk & model in formulieren
Met bedrijfsmiddelen leg je per medewerker vast welke bedrijfsmiddelen er zijn uitgegeven. Je kunt jouw werknemers met standaarddocumenten laten tekenen voor gebruik hiervan. Vanaf heden is het mogelijk om ook het veld ‘Merk & model’ toe te voegen in de Document templates.
Proeftijd signalering
PIM geeft meldingen wanneer een proeftijd gaat verlopen. Wanneer een werknemer meerdere versies van een overeenkomst had, dan kwamen er ook meerdere signaleringen. Met deze release kijkt PIM naar de laatste actieve arbeidsovereenkomst of versie.
PIM App
PIM had al een Progressive Web App (PWA) waarmee werknemers PIM op hun mobiele telefoon konden gebruiken. Vanaf medio medio april staat de nieuwe PIM HR App in de App store van Apple en in de Google Play. Iedereen kan deze gratis downloaden en gebruiken met de eigen gebruikersnaam en wachtwoord. De werknemers die PIM PWA gebruiken krijgen een update attendeert de gebruiker dat deze medio niet meer te gebruiken is met daarbij de links naar de app stores
Download in de Google Play Store
Wat zit er aan te komen
Natuurlijk blijven we verder werken aan PIM en de volgende release staat weer gepland voor oktober. Hierin zullen we ons gaan richten op:
- Dashboard en Rapportages zodat er meer inzicht / overzicht verkregen wordt.
- Beoordelingen en Functioneren verwerken.
Ook nemen we enkele extra wensen die wij in de afgelopen tijd hebben ontvangen mee. Werk jij ook met PIM en heb je nog aanvullende ideeën, geef ze dan dan door aan pim@pimhrassistent.nl.
Wil je meer weten over de mogelijkheden dat ons HR-platform PIM biedt? Kijk dan eens op www.pimhrassistent.nl of vraag een demo aan.